Suplementy diety dla początkujących

2018-06-08
Suplementy diety dla początkujących
Od jakich odżywek powinienem zacząć ?
To pytanie nachodzi niemal każdego początkującego. 
Praktycznie nieograniczony wybór przeróżnych preparatów oraz mnogość teorii na temat ich działania bądź nie działania na pewno nie ułatwia sprawy.
Poniżej postaramy Ci się przedstawić preparaty na które warto postawić od samego początku, a na które przyjdzie czas dopiero w późniejszych okresach. Preparaty witaminowo-minerałowe: Na wstępie warto pomyśleć nad suplementami zawierającymi mix najpotrzebniejszych minerałów i witamin. Nasze ciało nie jest w stanie samo ich wytworzyć, dlatego niezbędna jest ich codzienna suplementacja. Biorąc pod uwagę, że jesteś osobą uprawiającą czynnie sport, twoje zapotrzebowanie na makro i mikroelementy jest zwiększone niż u zwykłego człowieka. Dodając do tego jeszcze fakt, że w dzisiejszych czasach żywność jest mocno przetworzona, pozbawiona w dużej mierze wartości odżywczych wniosek nasuwa się praktycznie sam. Odżywki białkowe, węglowodanowe, węglowodanowo-białkowe (gainery): Odżywki te jako suplementy diety mają pomóc nam w dostarczeniu odpowiedniej ilości białka czy węglowodanów w dziennym zapotrzebowaniu. Jeśli ilość kalorii w naszej diecie jest tak wysoka, że z trudem zaspokajamy ją standardowym pożywieniem powinniśmy sięgnąć po te właśnie suplementy. Kolejną kwestią są walory smakowe. Odżywki białkowe oraz gainery zmieszane nawet tylko z wodą niczym nie odstępują mlecznym shake'om, a odżywki węglowodanowe smakują jak napoje owocowe. W ten sposób możemy łatwo i szybko sięgnąć po zdrową przekąskę w momencie gdy mamy ochotę na słodycze. Dobrym pomysłem jest również stosowanie tych preparatów zaraz po treningu w celach anty katabolicznych oraz aby szybko uzupełnić zapas glikogenu i wspomóc regenerację. Monohydrat kreatyny: Najpopularniejsza, całkowicie bezpieczna, najdokładniej przebadana i prawdopodobnie najlepsza odżywka dla sportowców. Pomaga zwiększać siłę i wytrzymałość mięśni, przyśpiesza przyrosty beztłuszczowej masy mięśniowej, przyczynia się do lepszej i szybszej regeneracji. Można przyjmować przez długi czas, bez żadnych skutków ubocznych. Idealna forma na początek, przed przejściem na inne formy kreatyny bądź staki kreatynowe. BCAA: Czyli aminokwasy rozgałęzione należą do jednych z najbardziej popularnych suplementów stosowanych przez osoby aktywne fizycznie. Spowodowane jest to tym, iż zarówno codzienna praktyka, jak i wyniki badań naukowych potwierdzają ich korzystny wpływ na ogólnie pojętą formę sportową. Przyczyniają się do: zmniejszenia katabolizmu mięśniowego, przyśpieszenia odnowy po wysiłkowej, zwiększenia energii , a także poprawiają insulinowrażliwość czy są pomocne przy redukcji tkanki tłuszczowej. BCAA jest niezwykle wszechstronnym suplementem, działającym praktycznie na każdej płaszczyźnie. Produkty przedstawione wyżej są absolutnymi podstawami jeśli chodzi o suplementację. Witaminy i minerały wzbogacą twoją dietę jeśli chodzi o mikroskładniki, a odzywki białkowe lub węglowodanowe pomogą w dostarczaniu odpowiednich makroskładników. Dzięki kreatynie uświadczysz szybszych rezultatów, a BCAA pozwoli Ci się lepiej regenerować. Nie zapominaj jednak, że są to tyko dodatki, a główną uwagę powinieneś poświęcić na dietę i trening. Na suplementy takie jak: staki kreatynowe, przed treningówki, spalacze tłuszczu czy boostery testosteronu przyjdzie czas później, po kilku miesiącach stażu treningowego.
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2018
pixel