Aminokwasy proste

( ilość produktów: 22 )

Aminokwasy proste – uzupełnienie codziennego aminogramu

Aminokwasy to cegły, które budują organizm człowieka. Są one niezbędne w tworzeniu białka, wspomagają regenerację komórek, uczestniczą w produkcji adrenaliny, insuliny, jak i płynów ustrojowych, a także są wsparciem przy rozbudowie masy mięśniowej. Możemy podzielić je na aminokwasy egzogenne, których organizm człowieka nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć oraz aminokwasy proste, czyli endogenne, które powstają w procesie metabolizmu. W okresie wzmożonego wysiłku fizycznego zapotrzebowanie na aminokwasy proste jest większe i samodzielna produkcja organizmu nie jest już wystarczająca, aby osiągać zamierzone efekty. To dlatego kulturyści, osoby trenujące siłowo, a także inni sportowcy uzupełniają swoją codzienną dietę o aminokwasy proste w formie suplementów. Aminokwasy proste występują w wygodnych do szybkiego przygotowania proszkach lub wygodnych kapsułkach. Są to mieszanki wolnych aminokwasów, które zastosowano w odpowiednich proporcjach.

Rodzaje aminokwasków prostych:

  • Alanina – przyśpiesza trawienie glukozy, zapobiega rozpadowi tkanki mięśniowej, jest źródłem energii i wspiera eliminowanie toksyn z wątroby
  • Arginina – odpowiada za zdrowe stawy, mięśnie, wątrobę i skórę. Pozytywnie wpływa na układ odpornościowy, bierze udział w syntezie kreatyny i sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej
  • Cysteina – jest bogata w beta-karoten, pomaga utrzymać dobrą formę i przyśpiesza regenerację organizmu
  • Glutamina – jest wsparciem dla budowy mięśni oraz pomaga usuwać toksyny z wątroby. Spełnia ważną rolę w transporcie azotu do innych tkanek i organów, w tym również do mięśni, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka rozpadu mięśni
  • Kwas glutaminowy – pobudza neuroprzekaźniki mózgu, uczestniczy w metabolizmie węglowodanów i tłuszczy. Dla mózgu jest paliwem, a więc jest to aminokwas, który odgrywa znaczącą rolę dla układu nerwowego.

Aminokwasy proste należy spożywać w momencie największego zapotrzebowania przez organizm. Dlatego zaleca się ich przyjmowanie przed i w trakcie jedzenia oraz bezpośrednio przed snem oraz natychmiast po wykonanym treningu.

12
pixel