Suplementy diety poprawiające regenerację

2018-06-26
Suplementy diety poprawiające regenerację
Każdy z Was zna uczucie zmęczenia po ciężkim treningu: znużenie, spadek sił, dolegliwości bólowe po jego zakończeniu tzn. (DOMS) czyli opóźniony ból mięśniowy trenowanej wcześniej partii, często mylony z zakwasami. 
Mięśnie rosną nie na treningu lecz w momencie gdy odpoczywasz, więc naturalnym jest, że proces regeneracji powinien być zoptymalizowany do perfekcji.
Zabiegi takie jak masaże, rozciąganie, rollowanie czy uczęszczanie do sauny na pewno nam pomogą, ale na to nie wszystko co możemy zrobić dla naszego organizmu aby zapewnić mu skrócenie czasu potrzebnego do „odbudowy mięśni” i być gotowy na kolejny trening. Zatem jakie substancje pomogą nam w tym? Przedstawiamy suplementy diety poprawiające regenerację, które pomogą Ci w tym procesie

Jakie suplementy na regenerację potreningową organizmu wybrać?

1. Aminokwasy rozgałęzione (BCAA) Jest to jeden z najpopularniejszym suplementów na regenerację mięśni po treningu. W ich skład wchodzi leucyna, walina i izoleucyna. Aminokwasy te dostarczone w okresie okołotreningowym do naszego organizmu wzmagają syntezę protein co powoduję szybszą „naprawę” włókien mięśniowych. BCAA opóźnia również zmęczenie spowodowane treningiem co sprawi, że będziesz mógł zrobić dłuższy i efektywniejszy trening. 2. ZMA To połączenie cynku, magnezu i witaminy B6. Szczególne tych dwóch pierwszych pierwiastków może brakować sportowcom. Magnez wchodzi w skład ponad 300 enzymów – białek przyspieszających reakcje chemiczne – a cynk potrzebny jest do prawidłowego trawienia, czynności enzymatycznych i do produkcji niektórych hormonów. Synergia tych składników zawartych w ZMA pomaga również nam zasnąć, a jak wiadomo sen jest najlepszą formą odpoczynku. Świetnie wpisuje się w regenerację przez suplementy diety 3. Ashwagandha Kolejny suplement na regenerację organizmu, który należy stosować przed snem. Ashwagandha bije ostatnio rekordy popularności jeśli chodzi o najbardziej rozchwytywane suplementy diety. Ten adaptogen zażyty w godzinach wieczornych pomoże nam się wyciszyć i uspokoić. Ashwagandha zwiększa też produkcję testosteronu u mężczyzn oraz pomaga w walce z tkanką tłuszczową. Ashwagandha reguluję również poziom kortyzolu – hormonu stresu, który powoduję otyłość brzuszną, powstawanie rozstępów, insulinooporność oraz problemy ze snem. 4. Olej rybi Kwasy omega 3 to bardzo ważny suplement dla naszego zdrowia, szczególnie dla pracy sercowo-naczyniowego. Jednak co to ma do regeneracji po treningowej ? EPA i DHA to dwa kwasy tłuszczowe zawarte w oleju rybnym, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Sprawdzają się znakomicie po cieżkich sesjach treningowych, gdzie obciążenie organizmu jest bardzo duże. Wiele badań udowadnia, że suplementacja kwasami omega 3 przyczynia się do zmniejszenia bolesności mięśniowej wywyłanej jednostką treningową. Dzięki temu są to doskonałe suplementy na regenerację mięśni po treningu 5. Carbo Tego typu suplementy na regenerację potreningową są mieszankami wolno, średnio i szybko uwalnianych węglowodanów, głównie stosowanych podczas lub po skończonym treningu. Odżywki typu Carbo mają nam wspomóc efektywność naszych treningó, dać dodatkową energię oraz poprawić regenerację powysiłkową. Odżywki węglowodanowe uzupełniają zapasy glikogenu mięśniowego zużytego podczas treningu. Węglowodany stanowią podstawowe źródło energii dla naszego ciała i to właśnie one zostają w pierwszej kolejności wykorzystywane jako „paliwo”. Dzięki odżywce Carbo będziemy wstanie trenować dłużej i intensywnej.
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2018
pixel